Nytt strategiskt partnerskap med dsm-firmenich

Ett nytt samarbete mellan Procudan och dsm-firmenich säkerställer leveranser av smaktillsatser till den nordiska marknaden.

Procudan har från och med den 1 december 2024 ingått ett strategiskt partnerskap med dsm-firmenich, en global marknadsledare inom smaktillsatser. Genom partnerskapet kommer ett brett sortiment att levereras till kunder i hela Norden.

 

Kombination av global expertis och lokal insikt

Partnerskapet kombinerar dsm-firmenichs globala expertis och breda produktportfölj med Procudans lokala insikt och mångåriga erfarenhet av smaktillsatser på den nordiska marknaden.

Fokus ligger på att erbjuda flexibla lösningar som tillgodoser behoven av både nyutveckling och produktmatchning. Bland annat har dsm-firmenich ett smaklaboratorium i toppklass där kunderna har möjlighet att i nära samarbete med specialister anpassa nyanser och smakprofiler och se till att lösningarna uppfyller marknadens önskemål.

 

En fortsatt utveckling av marknaden

Martin Jakobsen, försäljnings- och marknadsföringsdirektör hos Procudan, säger:

- Vi är mycket glada över att samarbeta med en global aktör som dsm-firmenich, som delar vår vision om att tillhandahålla värdeskapande lösningar till livsmedelsindustrin. Med mer än 20 års erfarenhet av smaktillsatser har vi nu en stark position för att ytterligare utveckla marknaden. Vi har redan en bra dialog med både befintliga kunder och de kunder som vi tar över från dsm-firmenich, så kunderna kan omedelbart dra nytta av det nya samarbetet. Partnerskapet med dsm-firmenich är ett viktigt steg för Procudan och vi ser fram emot att få ta del av deras globala expertis på den nordiska marknaden.

Se pressmeddelandet i PDF-format här.

 

Läs mer om dsm-firmenich

Vill ni veta mer om dsm-firmenich och deras lösningar? 

Läs mer här.

Liknande innehåll