Ny försäljnings- och marknadsföringschef vill arbeta nära kunderna

Martin Jakobsen träder in i sin nya roll med en solid bakgrund inom ingredienser och förpackningar.

Procudan har hittat sin nya försäljnings- och marknadsföringschef i de egna leden.

Det är vår tidigare försäljningschef Martin Jakobsen som har utvidgat sitt ansvarsområde, så att det nu också täcker marknadsföring.

Martin kommer med stor erfarenhet från mer än 20 år i livsmedelsbranschen, där han arbetat med såväl inköp och produkthantering som försäljning.

Han har arbetat hos Procudan sedan 2017, då han började som produktchef, innan han år 2020 bytte till försäljningsavdelningen.

 

Nära samarbeten med leverantörer och kunder

Under sin tid hos Procudan har Martin Jakobsen fokuserat på att hitta samband och dra röda trådar genom de olika avdelningarna.

Det kommer han att fortsätta göra, och det ska också märkas hos kunderna, menar Martin Jakobsen, som gärna vill arbeta i nära samarbeten.

När vi känner våra kunder, deras utmaningar och deras strategier ordentligt så har vi också goda möjligheter att hjälpa dem med våra insikter och vår expertis. Därför är det vår uppgift att binda samman trådarna genom att bjuda in både leverantörer och kunder i gemenskapen och det gemensamma värdeskapandet.

Det är ett kärnvärde för Procudan att vi arbetar för att skapa värde tillsammans med våra partner, och för försäljning ska det ske genom att nära samarbete och kunskapsdelning.

 

God mat och mindre kött

Privat är Martin Jakobsen lite av en foodie. Mat och livsmedel är mer än bara ett levebröd. Det är också ett spännande och ombytligt område som fortfarande fascinerar honom.

- Det är en så otroligt dynamisk bransch att arbeta i. Det händer hela tiden något nytt och intressant. Jag är fruktansvärt nyfiken var gäller mat, så jag har en hel rad olika favoriträtter, säger han.

Vad gäller favoriterna är det svårt att utröna ett mönster. Det får dock gärna vara italienskt, och med åren har kött kommit att få en allt mindre roll i favoritmaten.

 Utvecklingen mot mer växtbaserad kost är ju ett av de områden där livsmedelsbranschen har förändrats på ganska kort tid. Och det är ju både intressant för oss i branschen och som matälskare, säger han.

Läs mer om Procudans värden här.

Liknande innehåll