Cecilie och Davy skapar värde för kunderna

De två studenterna i handelsekonomi är nya praktikanter på Supply Service, där de bland annat får i uppgift att söka upp kunder i samband med leveransprognoser.

Cecilie Hansen och Davy Rasmussen började båda två som praktikanter under sensommaren.

De kan se fram emot åtta månader inne i själva maskinrummet hos Procudan, nämligen Supply Service, där de både kommer att ha kontakt med kunder och leverantörer, och ska lösa uppgifter av mer logistisk natur.

De är faktiskt igång med det redan, för de har satt igång med att omsätta teorin från utbildningen i handelsekonomi till stenhård praktik.

 

Vi ska ligga i framkant för kundernas skull

En av de viktigaste uppgifterna på de två praktikanternas bord är det uppföljande arbetet med kundernas leveransplaner, de så kallade prognoserna, berättar Cecilie Hansen.

– Vår roll är att vara proaktiva vad gäller att följa upp på våra kunders prognoser, så att vi hela tiden stämmer av vårt lager och är säkra på att kunna leverera i tid. Ju bättredet fungerar, desto bättre är det för kunderna och för oss, säger hon.

Davy Rasmussen märker också värdet av en proaktiv syn på arbetet.

– Vi blir knuffade i rätt riktning av att hela tiden tänka framåt. Uppstår ett problem med en leverans kan vi snabbt se vad vi har på lager och hitta en lösning åt kunden. Den överblick vi har kan vi använda för att ligga i framkant och se möjligheter, säger han.

Proaktivitet är nämligen ett kärnvärde för Procudan. Som medarbetare bör man alltid ha fokus på hur man kan utveckla mer värde för kunderna. Det har de två unga människorna varit snabba med att förstå.


Davy Rasmussen läser till handelsekonom med inriktning på e-handel på Erhvervsakademi Dania i Horsens, Danmark. Han började på Procudan den 15 augusti och slutar den 15 april.

Cecilie Hansen läser till handelsekonom med inriktning på försäljning och säljledning på UCL i Vejle, Danmark. Hon började sin praktik på Procudan den 15 juli och slutar den 15 mars.

Liknande innehåll